Thursday, October 11, 2012

Blog Berkarat



Sweet English Cotton

Tu dia aih!!!! Dah berkurun tak jenguk blog ni. Idea ada, cerita banyak, tapi masa tak mengizinkan. Campur pulak dengan penyakit M.A.L.A.S.

Sejak beberapa minggu lepas aku kalut nak meningkatkan perjalanan Spectrum Creations yang dah slow semacam semenjak musim raya lepas.  Memang sepanjang Ramadhan, jualan telekung dan tudung sangat meriah.  Berbahagia aku dapat berbelanja selesa menyambut Aidil Fitri. Alhamdulillah.  Selepas tu aku jadi lemak, agaknya banyak sangat makan lemang, ketupat, rendang dan kuah lodeh yang berlemak.  Aku tak peduli langsung untuk buat marketing atau memesan stok baru.  Hampir sebulan aku begitu. Duduk dalam comfort zone macam ular sawa kekenyangan.

Hinggalah satu hari masuk satu mesej dari seorang yang tidak aku kenali mengajak aku memulakan perniagaan menjual kain English Cotton.  Why not?  Aku pun peminat English Cotton juga.  Dan hairannya aku sebulat hati percaya kepada kejujuran teman ini.  Komunikasi kami hanya melalui panggilan telefon, SMS dan FB jer. Tak pernah bersua muka pun.

Alhamdulillah, percaturan ni nampaknya menjadi. Ramai yang berminat dengan English Cotton rupanya. Walaupun harga diletakkan agak tinggi, setimpal dengan kualiti kain, tetapi tetap ada pembeli. Mereka ini memang peminat tegar English Cotton, tak perlu susah payah nak pujuk dan beri penerangan.

Jadi sekarang dah masuk gear .... dah gear 3 kut.  Insyaallah, usaha akan diteruskan. Angan-angan nak jadi usahawan, tapi semangat juang belum betul-betul gah. Apa lagi, sekarang ni tiap-tiap hari aku jadi pendamping setia fanpage Spectrum Creations.

No comments: