Friday, August 6, 2010

Kehilangan


Aku benar-benar rasa kehilangan. Saban hari bila aku melayari internet, aku pasti singgah di beberapa laman blog kegemaran ku. Aku jadi ketagih untuk membaca perkembangan terkini atau artikel-artikel sensasi yang ditulis oleh penulis-penulis kegemaran ku itu. Kadang-kadang aku jadi marah, sedih atau benci. Ada ketikanya aku menangis dan ada ketika lagi aku ketawa kesaorangan.

Tapi kini aku telah menghadapi 2 kehilangan. Aku tidak lagi dapat menangis bersama Radin Galoh setelah beliau menghembuskan nafasnya yang terakhir pada 19 Julai yang lalu. Cuma kini sesekali aku terus membaca catatan yang Allahyarhamah ditinggalkan dalam blog http://onebreastbouncing. blogspot.com. Semoga rohnya berbahagia di sana. Al Fatihah.

Aku juga kehilangan blog Mamasita setelah ianya ditutup beberapa hari lepas. Tulisan beliau dalam http://mamasita-mamamia.blospot.com sangat aku rindui kerana ianya berkisar tentang kehidupan harian wanita. Ada sedih dan lucu. Paling akhir beliau berperang perasaan apabila hubungan beliau dan suami diuji. Semoga Mamasita tabah menghadapi hari-hari yang mendatang. Aku berharap beliau akan membuka semula blog beliau setelah keadaan kembali seperti biasa semula.

Aku berharap aku tidak akan kehilangan lebih banyak blog yang aku sukai. Tetapi siapalah kita untuk mengatur kehidupan ini.

No comments: