Friday, May 16, 2014

Selamat Pulang Kaklong

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.  Syukur ke hadrat Allah yang memperkenankan doa seorang Ibu. 

Setelah hampir 18 bulan bekerja di Damansara Utama, akhirnya Kaklong ditawarkan berkhidmat di sebuah agensi kerajaan di Pulau Pinang. 10 minit jer perjalanan dari rumah.

Selama 18 bulan tu, puaslah Kaklong merasa peritnya hidup di ibu kota.  Bayaran sewa bilik yang tinggi, duit minyak, duit parking, duit tol, belanja makanan yang mahal. Itu belum lagi bayaran saman sebab parking 'legal' dah penuh, terpaksa parking di bahu-bahu jalan. Last sekali, setiap hujung bulan, Kaklong mesti mengadu dah pokai. Kesian sungguh.

Tapi mulai 2 Jun ni hidup Kaklong akan berubah banyak.  Sewa rumah tak perlu bayar, makan malam dah tersedia, tol tak ada, bayaran parking pun murah ... hrmm bolehlah menyimpan. Paling penting tolonglah selesaikan hutang PTPTN tu!!! Hidup berhutang ni penuh dengan stress tau.

Akulah ibu yang paling gembira. Anak ada depan mata. Ada teman bergurau bertepuk-tampar.  Memang dengan Kaklong le aku paling banyak terpisah semasa usia remajanya. Dari Tingkatan 1 lagi dia sudah duduk di asrama, aku hanya memantau dari jauh.  Kini aku boleh pandang muka dia tiap2 hari. Benarlah ... walau berapa pun usia si anak ... she will always your baby!!!


No comments: