Monday, October 10, 2016

Selepas 34 tahun

Setelah bertahun2 terpisah, sapa sangka kami akan bertemu kembali.

Teh Kanawiah ... cantik orangnya. Kami bersahabat semasa sama2 menuntut di Dungun dulu.  Tiga tahun menjadi warga Dungun, jauh dari ibubapa, jauh dari pengaruh sosial yang buruk, jauh dari bandar besar untuk berlibur ... menjadikan kami akrab. Terdapat persamaan dan perbezaan antara kami.

Di pantai Sura Gate Dungun tahun 1982

Kami dua2 nya pendiam, tak pandai nak sembang lama2. Tapi sebenarnya Teh lebih pendiam dari aku. Dia rajin dan merupakan pemegang anugerah Dean's List.  Aku pulak biasalah. Cukup2 makan sebab selalu study last minutes hehehhehe.

Dengan era teknologi terkini kami dapat berhubung semula melalui grup wassap selepas 34 tahun terpisah.  Kebetulan pulak 3 April lalu aku menghadiri kenduri anakbuah di Crystal Lodge Kota Bharu.  Aku hubungi Teh untuk bertemu dia. Selepas habis belajar, dia bekerja dan terus menetap di Kota Bharu kerana menjaga orang tuanya. Allahhu Akbar .. macam2 perasaan timbul dapat bertemu kembali sahabat lama ... gembira, sayu, terharu.  



Memandangkan majlis dah bermula dan aku perlu balik segera ke Pulau Pinang, kami tak dapat berbual lama.  Semoga selepas ini ada lagi kesempatan untuk kita bersua yer Teh. Aamiin

No comments: