Monday, December 18, 2017

Selamat Tinggal (Pamit) - Broery Marantika



Lirik lagu: Selamat Tinggal (Pamit)
Ijinkan aku pergi
Apalagi yang engkau tangisi
Semogalah pengganti ku
Dapat lebih mengerti hati mu

Memang berat ku rasa
Meninggalkan kasih yang ku cinta
Namun bagaimana lagi
Semuanya harus ku jalani

Selamat tinggal ku doakan
Kau selalu bahagia
Hanya pesan ku
Jangan lupa kirimkan kabar mu
Bila suatu hari
Dia membuat kecewa di hati
Batin ini takkan rela
Mendengar mu hidup menderita

Dialog : Sayang walau kemesraan kita sesaat cuma
Namun kau tetap di hati
Ku iringi kepergian mu dengan ikhlas hati
Semoga kelak kita kan bersatu lagi

Dialog : Selamt tinggal... kasih
Selamat jalan... sayang

*************************************************

Entah kenapa hari ni hati aku tiba2 jadi rindu apabila mengingati penyanyi kesayangan ku... Broery Marantika. Sejak dari zaman gadis ku semasa di sekolah menengah, nyanyian Broery sentiasa aku nyanyikan.  Dan kini aku berkongsi meminati lagu2 nyanyian Broery ini bersama2 Abah. Hrmmm Abah boleh melalak sorang2 menyanyi lagu Widuri dengan nada sumbangnya. Hahaha ... tak kisah lah Abah, asalkan sayang bahagia 💖💖💖💖

Zaman anak dara dulu2 .. biasalah kalau jatuh hati pada penyanyi pujaannya. Kenapa aku minat sangat dengan Broery?  Dia bukanlah penyanyi yang kacak. Tapi kemerduan suaranya dan auranya yang sukar ditepis.

Dan aku antara yang menangisi pemergiannya pada tahun 2000.  

Untuk generasi baru yang kurang mengenali Broery,  BACA di sini untuk cerita ringkasnya.


No comments: