Tuesday, February 6, 2018

Mini Reunion - 24 Disember 2017

Ini cerita tahun lepas, akhir tahun 2017, baru hari ni sempat nak tulis 😌😌😌

Aku hadir ke majlis  walimatulurus sahabat ku Salmah Hashim di Simpang Empat Perlis. Sebenarnya pada umur macam aku sekarang ni, memang jemputan walimatulurus dari sahabat datang tak berhenti2. Semua pakat2 menerima menantu.

Cumanya aku tak mampulah nak memenuhi kesemua jemputan tu. Aku akan hadir bila faktor kelapangan waktu dan kesihatan mengizinkan. Kali ni timing memang lah cantik. Aku ada jemputan dari jiranku untuk kenduri di Jitra dan Salmah pula di Simpang Empat. Dekat2 je.

pengantin lama berposing di Hotel Bustani, Jitra.
Majlis perkahwinan anak Norliza, jiranku

Semasa menghadiri kenduri Salmah, aku dapat berjumpa sahabat2 yang lama tak bertemu. Kali terakhir perjumpaan kami pada tahun 2015 di Perlis. Jadi pertemuan kali ini memang membahagiakan, walaupun beberapa sahabat pulang lebih awal dan tak dapat menyertai kami kerana ada urusan lain.

Berdiri kiri : Ciksu Suraini, Datin Marina, Zaabariah, Salmah Hashim (ibu
pengantin), Cikgu Wahid dan PakAr Azhar
Duduk kiri : Misi Rosilawati dan Cikgu Wan Fadzini

Wajah bahagia bertemu sahabat setia

Setelah selesai kenduri... aku, Abah dan Kakngah menginap di The Garden Hotel Kangar. Tak berbaloi datang jauh2 ke Perlis dan terus pulang hihihi. Perlis ni food heaven. Malamnya Kakngah open table makan seafood di Kompleks Makanan (KOMA) Kuala Perlis. Lepas lah kempunannya nak makan mentarang bakar.

mentarang bakar, isi besar dan juicy
ikan terasa sangat fresh

Keesukan harinya dalam perjalanan pulang ke Pulau Pinang kami singgah membeli laksa D'Adna  Kuala Perlis untuk dibawa pulang. Untuk tengah hari kami singgah makan di Kuala Sanglang. MasyaAllah sedapnya gulai temenung dia. Dengan sotong celup tepung, udang besar goreng kunyit, sayur-sayur, keli goreng serta gulai temenung 3 ekor serta minuman .. harganya baru RM44. Murahnya. Alhamdulillah.





Apa pun.. sebagai pencinta alam sekitar... aku memang rasa bahagia dan teruja sangat menikmati pemandangan indah padi menghijau di sepanjang jalan merentasi negeri Perlis, Kedah dan Pulau Pinang. SubhanaAllah.

Salah satu lot kedai ini dulu pernah menempatkan Bank Bumiputra .. itulah
nyawa  kami  pelajar asrama, setiap bulan beratur di kaunter
untuk ambil duit Biasiswa Persekutuan. Waktu tu belum ada ATM machine

Pejabat Pos yang banyak berjasa, dulu2 nak pos surat pada Emak atau Apak
mesti datang ke sini. Nak tukar postal order jadi duit pun di sini (huhuhu)

Pemandangan sawah indah antara Jitra dan Simpang Empat

Pemandangan sawah indah dalam perjalanan ke Kuala Sanglang

No comments: