Friday, February 23, 2018

Langkawi Pulau Lagenda (29 Januari 2018)

Hari ini merupakan hari terakhir kami di Langkawi. Kami check-out pukul 11 pagi. Masing2 membawa extra baggage yang penuh dengan coklat, ikan bilis, kain batik, minyak gamat dsbnya. Cuma tak ada yang berminat shopping pinggan mangkuk periuk belanga. 

Kami bergerak terus menuju ke Dataran Helang. Aaduhhh kenapa la organizer ni atur program datang ke sini waktu tengah hari rembang. Memang panas betul cuaca. Bergambar pun pakat pejam mata, sebab tak bawak sunglass hihihi.  Snap sekeping dua gambar semua pakat lari masuk ke dalam kereta hihihihi  puteri lilin semuanya.



Seterusnya kami menuju ke Hospital langkawi untuk kunjungan hormat. Kedatangan kami disambut oleh para Matron dan sister dari Wad Wanita. Kami melawat dari katil ke katil bertanya kabar sambil menyampaikan cenderahati berupa beg yang dijahit oleh para sukarelawan HSJ serta tuala kecil.



Memandangkan hospital ini tidak begitu padat dengan pesakit, dalam tempoh 40 minit kami selesai melawat kesemua 25 pesakit. Dari wad kami melihat kemegahan kakitangan Hospital Langkawi ... sebuah helikopter yang merupakan ambulan udara yang pertama di Malaysia. Helikopter Airbus H135 ini disediakan untuk kes2 kecemasan melibatkan penduduk dan pelancong di Langkawi untuk menjalani rawatam segera di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar. Perkhidmatan ini amat diperlukan memandangkan sekarang pesakit kritikal perlu menaiki feri dengan perjalanan laut yang kurang selesa dan memakan masa.

kredit Jabatan Kesihatan Negeri Kedah

Kami meninggalkan Hospital Langkawi untuk makan tengah hari di sebuah restoran. Untuk pertama kalinya aku menjamah kerabu bronok. Bronok adalah makanan eksotik yang hanya terdapat di Langkawi. Nak tau cerita bronok, baca SINI

ahakkkk ... kerabu bronok
Selesai mengisi perut, kami bertolak menuju ke Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi bagi penerbangan pulang ke Pulau Pinang. Tak sabar rasanya nak balik jumpa cucuku Puteri Zulaikha dan anak2ku yang manja. Paling istimewa bertemu darlingku, Abah.. kerana hari ini genap ulangtaun perkahwinan kami yang ke-30. Alhamduliilah.. syukur atas jodoh yang Engkau aturkan untukku Ya Allah.

Tak sabar nak balik Penang
Alhamdulillah .. tiba di Penang International Airport (PIA)

No comments: