Wednesday, July 18, 2018

Reunion Teman Sekampung (8 Julai 2018)

Perkara yang sering buat aku teruja ialah menghadiri majlis reunion.  Tak kiralah RU dengan adikberadik ke, rakan sekolah ke, bekas rakan sepejabat ke, rakan sukarelawan ke... memang aku suka sangat.  Justeru itu, setiap tahun aku pasti ternanti2, reunion apa pulak yang akan dijalankan dalam masa terdekat.

Kali terakhir kami mengadakan majlis RU untuk rakan2 sekolah rendah ialah pada tahun 2016. Sebenarnya RU ini melibatkan "pelajar" perempuan jer. Semua kami berasal dari kampung yang sama dan belajar di sekolah yang sama dari darjah 1 sampai darjah 6. Ada antara mereka yang tak pernah aku temui langsung semenjak masuk ke sekolah menengah. Alhamdulillah dipinjamkan usia yang panjang untuk bertemu kembali pada tahun 2018 ini. Syukur.  Tak lupa juga kami sedeqahkan al-Fatihah untuk beberapa sahabat yang telah kembali ke rahmatullah.. Allahyarhamah Saadiah dan Rohani.

Kek dari tauke kafe .. Salasiah

Majlis kali ini diadakan di Lanai Casuarina, Parit. Daripada 18 sahabat yang dapat dihubungi melalui whatsapp dan telefon, seramai 12 orang dapat hadir. Alhamdulillah.

Tukar2 cenderamata kenangan

12 jelitawan yang hadir ... 5 series you

Acara berjalan secara santai dan penuh gelak ketawa mengimbau kenangan lama di sekolah dulu. Dari perjumpaan ini baru kami tau ramai rupanya yang sudah bercucu, ada yang sudah menjadi balu, ada yang mengidap penyakit kronik dan ada yang masih bekerja. Sebahagian besar kami tidak lagi menginap di kampung halaman dan mempunyai kehidupan sendiri di tempat lain.

Origami ... ramai tau buat kapal, kipas dan roket je.
Suruh buat burung, semua pakat blur

Main cungkil lidi hihihi ... nak main batu seremban
dah tak mampu bersimpuh
 

Semoga jumpa lagi di masa hadapan dengan lebih ramai "jelitawan"

Kami semua menadah tangan memohon agar Allah berkati usia kami dan izinkan kami memanjangkan silaturrohim ini hingga ke akhirat.  Aamiin.

Di akhir pertemuan, resort ini hampir banjir dengan airmata kami 😢😢😢😢😢😢😢

No comments: