Thursday, June 17, 2010

Malas Menguasai Diri

Sudah berminggu aku tidak menulis blog ini. Bukan itu saja..membaca blog lain pun aku malas. Kenapa ye?? aku pun tak tahu. Penyakit malas ini kalau dah menguasai diri..alamatnya dunia macam terhenti putaran. Beku dan kaku.

Sebenarnya bila penyakit malas datang....aku jadi malas semua perkara. Mungkin susah nak percaya, tapi itulah sebenarnya. Memasak malas, mengemas rumah pun malas, nak makan pun malas, nak ke bilik air untuk melepas hajat pun malas..semua tangguh-tangguh dulu. Bila sudah tidak tahan sangat, baru bancuh air untuk minum, baru ceduk nasi untuk makan, baru buat itu dan ini...sudah terdesak.

Masyaallah..mujur cepat-cepat aku mengawal diri. Kalau aku malas, macamana...siapa nak memasak untuk suami dan anak-anak. Siapa nak mengemas rumah yang dah bersepah-sepah. Ini tidak boleh jadi. Aku kena lawan...dan alhamdulillah berjaya.

Cuma untuk mengadap laptop ini..untuk menjenguk blog ini, aku masih malas. Walaupun banyak kisah baru untuk ditulis. Tunggulah dulu...mood menulis belum datang.

No comments: