Saturday, July 10, 2010

Toy Story 3


Cuti sekolah baru-baru ini aku bersama Puteri Tengah dan Puteri Bongsu menonton Toy Story 3 di Sunway Carnival Mall. Kebetulan ketika itu cuti sekolah, pawagam penuh. Kebanyakannya pelajar sekolah dan kanak-kanak tadika yang ditemani oleh guru masing-masing. Kerana malas untuk datang pada waktu lain, kami terpaksa duduk di tempat yang masih kosong iaitu barisan kedua berhadapan skrin. Aduhhh!!

Toy Story 3 merupakan filem animasi 3D. Untuk mendapatkan kesan 3D yang maksimum, semua penonton perlu memakai kacamata khas seperti 'google', amat menyiksa bagi aku yang berkacamata.

Toy Story 3 mengisahkan Andy yang berumur 17 tahun sedang mengadakan persiapan untuk memasuki kolej. Antara barang yang perlu ditinggalkan ialah permainan kesayangannya. Dari sini bermula episod pengembaraan barangan permainan tersebut yang menyelitkan unsur sedih, marah, suspen, teruja dan berakhir semula dengan sedih bercampur gembira.

Benar..perpisahan dengan barangan kesayangan bukanlah satu tindakan yang mudah..walaupun ianya hanya sebuah patong yang tidak bernyawa. Emosi si pemilik amat tersentuh untuk meninggalkan barangan kesayangannya. Semasa keluar dari pawagam, aku masih menyapu air mata yang bersisa.

No comments: