Friday, July 22, 2011

Chicken Mandy




Kesian Puteri Bongsu, teringin sangat dia nak makan nasi mandy. Kak Long dan Kak Ngah suka mengusik ... maklumlah mereka dah selalu makan nasi mandy. Kak Long eksyen dengan restoran arab di Cyberjaya, Kak Ngah pula dah makan di Penang.

Demi kasih untuk si anak, aku dan Abah mencari di mana terdapatnya restoran makanan Arab di sebelah Seberang Perai. Risik punya risik aku terjumpa Asiatica-Palace of Middle East Cuisine yang terletak di Pusat Bandar Bertam Perdana, Kepala Batas. Sengaja aku rahsiakan lokasi makan malam tersebut kepada anak-anak. Semua asyik tertanya-tanya .... nak ke mana ni? Kenapa jauh sangat ni? Nak makan apa yang spesel sangat ni sampai kena pergi Kepala Batas? bla, bla, bla!!

Bila sampai di sana, semua tersengih sampai ke telinga. Kami memesan menu yang berlainan dan kemudian saling merasa makanan satu sama lain. Ada yang pilih chicken mandy, lamb mandy, chicken shawarma serta pelbagai jenis minuman termasuk kopi arab.

Chicken Shawarma memang sedap dan mengenyangkan ... ala-ala kebab gitu. Lauk ayam yang berketul-ketul dan sayur-sayurannya agak banyak dan segar. Begitu juga nasi mandy yang dihidangkan. Nasinya agak banyak dan mengenyangkan bagi seorang wanita (yang perasan rongga perutnya kecil ... heheheh). Cuma di sini tidak disediakan sayur dengan mayonis seperti yang pernah aku makan sebelum ini. Makanan yang dipesan oleh Kak Ngah kurang menarik selera kami. Aku pun tak ingat mencatatkan nama makanan tersebut.

Di restoran ini juga terdapat pelbagai jenis manisan yang disediakan. Memandangkan perut telah begitu kenyang, kami hanya menghabiskan bubur caca yang diberi sebagai 'compliment' kepada semua pelanggan yang makan malam tersebut.

Kini hilanglah sudah kempunan Puteri Bongsu. Alhamdulillah.

No comments: