Wednesday, September 9, 2009

Bosan..bosan

Kadang-kadang penyakit ini datang juga. Penyakit bosan.

Aku jadi bosan untuk bekerja. Rasanya sejak seminggu ini ... setiap pagi adalah penyiksaan untuk melangkah ke pejabat. Aku pergi dengan hati yang tidak ikhlas untuk mencari rezeki. Di pejabat mata aku tidak lepas memandang jam, mengira bila waktunya untuk pulang.

Di rumah aku menjadi lelah. Ditambah dengan kerja rumah yang sedia menunggu, memasak untuk berbuka, mengemas dapur, memasak untuk sahur. Ahhhh! macamana aku nak keluar dari rasa bosan yang mencengkam ini.

Aku beritahu Abang. Biasanya dia tempat aku melepas perasaan ... seperti biasa juga dia akan nasihat aku, pergilah solat, solat taubat, solat hajat, minta Allah berikan pertolongan. Abang lupa kah aku sedang uzur. Ohhh, mungkin ini sindrom biasa orang datang bulan. Aku cuba memujuk diri.

Aku hanya berdoa dalam hati ... Ya Allah, bersihkan hatiku, jauhkan aku dari bisikan syaitan yang melalaikan, tanamkan sifat ikhlas untuk aku mencari rezeki, semoga rezeki itu penuh keberkatan. Ya Allah, permudahkan jalan hidup ku, jadikan aku hamba Mu yang solehah. Ameen.

No comments: