Thursday, November 5, 2009

Sibuk Seorang Suri

Hari ini masuk hari keempat aku menjadi suri rumah sepenuh masa. Aku masih belum mendapat tempo sebenar.

Yang pasti aku belum dapat memenuhi impianku setelah bersara. Kononnya setiap pagi aku akan beriadah, berjalan laju sekeliling taman perumahan ini. Tapi pelbagai alasan menjadi sebab impian itu tidak tercapai. setiap pagi sibuk mengemas rumah lah, atau kasut sukan tidak sempat dibasuh lagi, atau seluar track dah teruk tak sempat nak beli baru, atau pagi ni hujan pulak!!!!

Abah hanya tersenyum sinis mendengar alasanku. Aku tahu dia kurang yakin aku akan berjaya dalam misi mendapatkan bentuk badan ideal. Huhhh

Aku pulak jadi 'over-rajin' dalam hal memasak. Setiap petang ada saja penganan yang aku cuba, isnin aku hidangkan bubur kacang, selasa karipap ayam, rabu kuih kasui dan Insyaallah hari ini cucur bilis. Abah sekali lagi menyindir aku, "Yang ... jangan hangat-hangat tahi ayam ye". Abah...memang suka menyakat.

Dan Alhamdulillah, aku rasa ada sedikit peningkatan dalam amal ibadah ku, tapi tak perlulah aku warwarkan, takut nanti hilang pula barkahnya.

Apa pun, aku positif, persaraan ini tidak sia-sia. Aku berikrar untuk pastikan keputusan bersara ini bukan semata-mata untuk melapangkan fikiranku dari serabut kerja pejabat, tetapi juga memberi faedah yang besar kepada kesejahteraan diri sendiri dan keluarga. Ameen

No comments: