Wednesday, March 17, 2010

Bila Cinta Kembali Bertaut

Aku dan Abah kembali berdamai. Itu pun setelah aku mengambil langkah untuk memaksa Abah berbincang secara telus ..."heart to heart talk". Aku bertekad untuk mengambil langkah berdamai sebelum tamat hari ketiga konfrontasi kami.

Aku jernihkan hati ... menganggap semua pengakuan Abah adalah ikhlas. Itu yang dapat aku simpulkan setelah meneliti kejernihan sinar mata dan intonasi suaranya. Aku tidak mahu bermasam muka lebih dari tiga hari .. itu peganganku semenjak dahulu. Aku tidak mahu sengketa ini menggugat ketenteraman aku, Abah dan anak-anak. Tidak rugi kita merendahkan diri, memaafkan dan memohon kemaafan.

Dan .. kini kami berdamai semula. Semua perasaan marah, sedih dan kecil-hati hilang bagai debu. Cinta kami bertaut kembali, malah aku rasakan semakin erat. Setiap selepas solat, aku melakukan sujud syukur. Hanya dengan sifat Rahman dan Rahim dari Allah aku mendapat nikmat ini.

No comments: